الطريق الصحيح
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى لكل مسلم ومسلمة

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

• ضحك وفرفشة على الماشي

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
k.m.h.m

ذكر
العمل/الترفيه : اللعب على الحاسوب
المزاج : رايق الصبح ومعكر بعد الظهر

•	ضحك وفرفشة على الماشي Empty
مُساهمةموضوع: • ضحك وفرفشة على الماشي   •	ضحك وفرفشة على الماشي Emptyالسبت نوفمبر 15, 2008 7:49 am

النكت دى رائعة ، بصراحة أنا أول مرة أشوفهة عجبتنى أوى .
علشان كده هوريهلكم ، وأتمنى إن هى تعجبكم .

1- مرة واحد اسمة عزوز راح اشتغل عند ميكانيكى صبى صغير .فى يوم قال عزوز لصاحب الورشة انا اعرف رئيس الحى صاحب الورشة مصدقوش ولكن بعد يومين فعلا مر من قدام الورشة رئيس الحى وسلم على عزوز سلام حار صاحب الورشة اعجب بعزوز وشغلة اسطى فى الورشة وبعد يومين عزوز قال لصاحب الورشة انا اعرف الوزير قال لة لا ديا صعبة جدا وفعلا بعد يومين مر الوزير من قدام الورشة وسلم على عزوز ...صاحب الورشة اتجنن وقال لعزوز يابنى انا هجوزك بنتى وتمسك الورشة مكانى... وبعد يومين قال عزوز لصاحب الورشة انا اعرف "بوش" ولكن صاحب الورشة المرة ديا قال لعزوز بلاش تهتش على ديا واسعة قوى ..عزوز قاله تعال نسافر وانا هعرفك وفعلا سافروا امريكا ووقفوا امام البيت الابيض وعزوز قال لصاحب الورشة بص على الشباك الابيض الى فوق ده ..هطلع كمان شوية انا وبوش ونقول لك هاى وفعلا عزوز طلع هو وبوش بعد خمس دقائق الراجل صاحب الورشة اغمى علية وراح المستشفى . ولما فاق عزوز بيسألة انت اغمى عليك علشان شفتنى انا وبوش .صاحب الورشة قال لا يابنى انا اغمى علية علشان انت والريس وافقين فى الشباك عدا من قدامى اثنين امريكان بيسألونى من الى واقف جنب عزوز ده .

2-واحد قال لجاره "الحق الثعبان دخل علي حماتك في غرفتها رد وقال "سيبه يستاهل".

3-مرة اتنين أصحاب كانو في السينما فواحد قال للتانى تراهنى انى اضربلك اللى قاعد هناك دة علي قفاة رد علية صاحبة وقال طبعا متقدرش راح قايم وضربة وقاللة محمد انت هنا من بدري راح الراجل بص لة وقالة انا مش محمدقالة انا اسف كنت فاكرك محمد المهم رجع لصاحبة تانى قاللة تراهنى اضربة لتانى مرة علي قفاة قاللة المرادى بقي متقدرش راح قايم وضربة وقاللة محمد انت هنا من بدري قاللة يا عم قلت لك انا مش محمد قاللة انا اسف كنت فاكرك محمد راح الراجل زهق راح غير مكانة راح اراجل اللى بيضرب قال لصاحبة تراهننى ولتالت مرة اضربهولك علي قفاة قاللة المرة دي بقي متنفعش راح قايم ولف وراح ضربة وقاللة انت قاعد هنا ونا عمال اضرب الراجل هناك.

4-مرة واحد بلديتنا حب يحتفل بعيد الطفولة .. عملها على نفسه.

5-واحد احول وواحد اهبل فتحوا محل طعمية الاحول بقى يعمل الطعمية و يحطها برة الطاسة ،و الاهبل يقول طشششش .

6-واحد بلدياتنا واقف و معاه ارنب فعدّا عليه واحد و قال : بكام ال......... اللي معاك ده؟ فقاله: ده ارنب يا عم ! فقاله:ان مش بكلمك انت..انا بكلمه هو.

7-مرة واحد كل ما ينام يحلم بكتاكيت تلعب كورة . فى كل مرة يحلم نفس الحلم فذهب للدكتور فقال له الدكتور لا تنام يوم أو اتنين قال له ما انامش ازاى دا بكره النهائى.

8-اتنين صيادلة قابلوا بعض الأول بيقول للتانى يامرهم بيك بنسلين ماشفنكش رد التانى قل له أهى تينيا.

9-مرة واحد ماشي على البحر شاف ثعبان أعمى
الرجل : نفسك في ايه
الثعبان : نفسي أعمل عملية وأشوف
الرجل : ليه
الثعبان : علشان أشوف حبيبتي ونور عيني
الرجل كان طيب وعمل له عملية ورجعه مكانه وبعدها بيومين راح الرجل يطمأن عليه
وجد الثعبان بيبكى
الرجل : مالك ياعم ثعبان مش عملنالك عملية عشان تشوف
الثعبان : أصل اللي بحبها طلعت خرطوم

10-الضابط للغفير: عملت إيه قبل ما تنام؟
الغفير: تممت على دوريتى واتعشيت وضربت كفتة ونمت!
الضابط: وانت عملت إيه؟
الغفير الثانى: نفس الحكاية تممت دوريتى واتعشيت وضربت كفتة ونمت.
الضابط: وانت؟
الغفير الثالث: تممت دوريتى واتعشيت ونمت.
الضابط: وكفتة؟
الغفير: ماهو أنا كفتة

11-مرة 3 ستات واحدة مصرية واحدة امريكانية واحدة فرانساوية كانوا قاعدين يناقشوا مشكلة ان اجوازهم مش بيساعدوهم فى شغل البيت ? قرروا انهم هايتقابلوا بعد اسبوع ? تكون كل واحدة منهم جربت طريقة ? يشوفوا النتايج ? فعلا بعد اسبوع جت الامريكانيه ? قالت: انا سيبت شغل البيت اول يوم ما شوفتش حاجة تانى يوم بردة مفيش حاجة تالت يوم ابتدا يقوم ينضف ? يغسل ? بعدين اتعود علي كدة الفرانساوية قالت : انا بردة اول وتاني ? تالت يوم ماشوفتش منة حاجة ورابع يوم ابتدا يغسل ? ينضف وبعدين اتعود على كدة فالمصرية ٌقالت انا زيكو كدة برضة اول ? تانى ? تالت ورابع يوم ماشوفتش حاجة ? على خامس يوم ابتديت اشوف بعيني الشمال

12-ميكانيكي علق نتيجة على الحيط مكتوب عليها "الصبر مفتاح 15

13-مره اتنين داخلين محل جزم هو ومراته فقال لصاحب المحل هتلها جزمه زحافي قالتله لا بكعب قالها لا زحافي قالتله لا بكعب فصاحب المحل زهق منهم قال للراجل ياعم هاتلها بكعب هو انت اللي بتلبس قالوا ياعم انت مالك هوانت اللي بتضرب.

14-واحد متخانق مع مراته كتب لها ورقة بالليل وهي نايمة قال لها صحيني الساعة السادسة صباحا
• لما قام من النوم لقى الساعة بقت عشرة الصبح.. ولقى في ايده ورقة مكتوب عليها اصحى الساعة بقت ستة.

15-مرة واحد كبر دماغه ما عرفش يخلع ال تي شيرت . Laughing
روح ألامل
مدير عام
مدير عام
روح ألامل

انثى
العمل/الترفيه : طالبه زي ما انتو عارفين
المزاج : زي القشطه والفل والياسمين

•	ضحك وفرفشة على الماشي Empty
مُساهمةموضوع: رد: • ضحك وفرفشة على الماشي   •	ضحك وفرفشة على الماشي Emptyالإثنين نوفمبر 24, 2008 7:12 am

شكرا جزيلا ع الموضوع
والنكت حلوه اوي
شكرا
https://theislamic.yoo7.com/

• ضحك وفرفشة على الماشي
صفحة 1 من اصل 1